Hvad er et frø og hvad bliver det til
Hvad er et frø, og hvad bliver det til? Hvad er et frø, og hvordan bliver et frø egentlig til en plante? Det kan dette
Gratis scienceforsøg herunder!
Vi har udviklet en række forsøg og aktiviteter indenfor læreplanstemaet “Natur, udeliv og science”.
Alle aktiviteter og forsøg lever op til Børne- og Socialministeriets styrkede pædagogiske læreplan.
Vi lægger vægt på, at børnene er med til eller selv udfører aktiviteterne, således at det er børnene, der er aktive og undersøgende. Den voksnes rolle er at hjælpe børnene til at reflektere over aktiviteten og til at fastholde fokus på emnet. Aktiviteterne relaterer til oplevelser børnenes har i deres dagligdag, pirrer deres nysgerrighed og giver dem en naturvidenskabelig forklaring, som de kan forstå. Scienceforsøgene og aktiviteter kan af det pædagogiske personale bruges som en referenceoplevelse og derved støtte børnene i deres naturvidenskabelige forståelse længe efter at forsøget er gennemført.
Alle forsøg er kategoriseret, så det passer med emner fra den styrkede pædagogiske læreplan
Herunder er en række forsøg som du gratis kan downloade.
God arbejdslyst.
Hvad er et frø, og hvad bliver det til? Hvad er et frø, og hvordan bliver et frø egentlig til en plante? Det kan dette
Scienceforsøg om vand og luft. Vi skal nu se at vand kan gøre det modsatte af at fordampe, nemlig at kondensere. Dette forsøg er bedst
Hvad fylder luft? Vi kan ikke se luften, og børnene tænker måske knapt over at den findes. Her skal de prøve at fange noget luft
Scienceforsøg om vand. Børnene har sikkert ofte hørt at de skal vaske hænder med sæbe. Men hvad er det egentlig sæbe kan? Rent vand kan
Vi tilbyder materialer, kurser, fordrage og anden inspiration til pædagogisk personale, der arbejder med natur, udeliv og science, således at de er i stand til at opfylde kravene i den styrkede pædagogiske læreplaner. Vores kurser, foredrag og materialer er blevet til på baggrund af vores relevante teoretiske viden om lærering, formidling og didaktiker og vores knap 20 års praktiske erfaring med at lære børn natur, udeliv og science, gennem hand-on aktiviteter, forsøg og lege.